Google, Google Arama Konsolu’na yeni bir özellik eklendiğini açıkladı. Yeni özellik, yayıncıların Google’dan gelen mesajlara erişilebilecek bir panele erişmelerini sağlamakta. Mesaj paneli, Google’dan yayıncılara iletişim sağlama verimliliğini artırmayı hedefliyor. SEO açısından Google Search Console Önemli.

Mesajlara sağ üst köşede bulunan zil simgesinden erişilebiliyor.

Yeni Google Arama Konsolu Özelliği: Mesajlar

Google’a göre:

“Bugünden itibaren, Arama Konsolu‘ndaki herhangi bir sayfanın en üstünde bulunan zil simgesini tıklatarak kolayca erişilebilen bir panel aracılığıyla mesajlara erişeceksiniz. Eski ara yüzden temel fark, şu anda üründe mesajlarınıza erişebilmeniz, raporlarınızı bırakmanıza gerek kalmaması. ”

Mesajlara iş akışınızı bozmadan erişilebilir ayrıca kategorize edebilecekler. Tipik kategoriler:

  • Mobil Kullanılabilirlik
  • performans
  • Kapsama
  • Galeta unu
  • Veri Setleri
  • Ayrılmaz Yapısal Veriler
  • Ürünler

Daha Eski Mesajlara Erişim

Yeni mesajlar paneli yayıncıların eski mesajlara erişmesine izin verecek. Google’a göre bu, daha önceki iletilere göz atarak site geçmişini daha iyi anlayabilmeleri için GSC mülküne erişen yeni kullanıcılara izin verecek.

“Artık kullanıcılar yeni bir siteye eriştiğinde, sitenin geçmişte aldığı mesajları görebiliyor, bu da yeni sahiplerin o mülkün içeriğini anlamalarına yardımcı olacak.”

Ancak bu, Mayıs 2019’a kadar olan mesajlarla sınırlı olacak. Daha eski mesajlar GSC’nin eski (eski) sürümünde “Eski araçlar ve raporlar” bölümünde mevcut.