Pek çok kişinin arama sonuçlarında web sayfalarının sıralanmasının ne olduğunu tam olarak anlamadığını, ABD’li tüketicilerin bu tatil sezonunda yaptığı bir araştırma ile belirlendi. Çevrimiçi bir marka koruma şirketi olan BrandVerity, kullanıcıların %63’ünün SERP’lerin alaka düzeyine ya da sonuçların nasıl sıralandığını bilmediği öğrenildi.

Tüketicilerin yalnızca %37’si, arama sonuçlarının alaka düzeyi ve google reklam verme reklam harcamalarının birleşimine göre sıralandığını anlıyor. Gerçi %31 diyelim ona çünkü arama motorları belirten bir işi iyi yapmıyor.

Reklam Verene Göre Durum Nasıl?

Marka tarafından bakış açısına göre, reklam verenlerin, tüketicilerin arama sonuçlarının nasıl çalıştığını anlamadaki eksikliğinden yakınmakta. Çünkü reklam verenlerin ellerinde bir bütçe var ve bu bütçeyi en doğru şekilde kullanmaları gerekiyor. Örneğin, rakipler bir markanın anahtar kelimelerine teklif verebilir ve ücretli listelerde markanın kendi web sitesinin üstünde yer alabilir. Adwors ile bunu yaparak, rakipler diğer markayı arayan şüphesiz müşterilerin işini çekebilirler.

Diğer Tespit Edilen Bulgular Neler?

BrandVerity’nin çalışmasından elde edilen diğer bazı ilginç bulgular şunlardır:

  • ABD perakende e-ticaret harcamalarının %13.2’ye çıkıp 135.35 milyar dolara yükseleceği öngörülüyor,
  • Belirli bir markayı herhangi bir yerde ararken, tüketicilerin %56’sı, Amazon’da aramaya başladıklarını söylerken, %30’u Google’da başlattıklarını söylüyor,
  • Tüketicilerin %65’i bir ürün satın almadan önce büyük bir miktarda çevrimiçi araştırma ve alanların yorumlarını dikkate alıyor.