SEO

On Page SEO İncelikleri Nelerdir? (Site İçi Seo İncelikleri)

Site içi seo

On page SEO çalışması genel olarak kaliteli özgün içerik, kalıcı bağlantılar, temiz kodlama gibi unsurlara göre belirlenir. Bu unsurlar, göz önünde bulundurarak bir SEO çalışması yapılmalıdır ki web site trafiği istenilen düzeye ulaşsın. Bir on page SEO çalışması kısaca, sitenizin bütünleşmesini ve Google’ın da sitenizi daha kolay anlamasını sağlayacaktır.

On Page SEO Çalışmalarında Dikkat Edilmesi Gerekenler

On page SEO çalışmasını etkin kılabilmek için dikkat edilmesi gereken bazı hususlar vardır.

Bu hususları ise şu şekilde açıklayabiliriz:

  • URL’lerin mutlaka anahtar kelimeden türetilmelidir.
  • Anahtar kelimelerin içerikte bulunması çok önemlidir. Hatta anahtar kelimelerin ilk 100 kelimede bulunması yararlı olacaktır.
  • Başlıkların dikkat çekici olması ve anahtar kelimeyi içermesi önemlidir.
  • İçerikte kullanılmış olan görsel, video gibi çeşitli eklentilerin anahtar kelimeyle birlikte etiketlenme gerekir.
  • Alt başlıklarda mutlaka H1, H2, H3 tarzı etiketlerin olmalıdır.

Tüm bu detaylar haricinde diğer bir önemli nokta ise sayfanın hızlı bir şekilde açılmasıdır

Site Başlığı

Sayfa başlıklarınız siteniz içindeki en önemli SEO unsurlarından biridir. Sayfalarınızın ve yayınlarınızın, o sayfanın içermiş olduğu anahtar kelimeleri ile birlikte benzersiz bir başlığa sahip olmalıdır. Bu şekilde bir başlık bulmanız o kelimeyi araştıran kişilerin içeriğinizi ön sıralarda bulmasını sağlayacaktır.

Meta Açıklamaları

Meta açıklamaları, içeriğiniz ile ilgili anahtar kelimeler eklemek adına önemli bir yerdir ve sayfanız listelenirken Google arama sonuçlarında kullanılır. Sayfa içinde kullanılan doğru bir meta açıklaması yani anahtar kelimeyi de içeren bir cümleye verirsek, bu durum kullanıcıların dikkatini çekeceği için sayfanıza tıklanma oranınızı arttırabilir.

URL Yapısı

Sayfalarınız adına arama motoru dostu olan URL’ler bulunması, iyi bir tarama getirmesi sebebiyle önerilir. Kısa URL’ler ise arama motoru sonuçlarında iyi bir performans gösteriyor gibi olsa da bu tek bir faktör değildir. Hedeflenmiş olan anahtar kelimelere yer veren URL’ler de iyi bir performans gösterir. Bu konuda anahtar kelimelerin varlığı da çok önemlidir.

Başlık Etiketleri

Makalelerinizi yazarken, sitenizi ziyaret eden kişilerin okumalarını kolaylaştırmak adına içeriğinizi küçük bölümlere veya paragraflara bölmelisiniz. Bu küçük bölümler ise H1, H2, H3 gibi bölümlerdir. Genel anlamda H1 etiketleri, sayfanızın başlığı için ayrılan bir bölümdür ve sonraki başlıklar da H2, H3 gibi bölümlerde yayınlanır. Arama motorları da ilk önce, içeriğinizde önemli olan noktaları belirlemek amacıyla bu bölümleri taramaya başlar. Başlık etiketlerinde, anahtar kelime yönünden zengin başlıklar diğer genel olanlardan daha fazla faydalıdır. Ayrıca yükselmek istediğiniz sözcüklerin makalelerini yazarken de başlık olarak H1 etiketinin yer alması tavsiye edilen bir diğer durumlar arasındadır.

Anahtar Kelime Yoğunluğu

Arama motorlarının kullanmış olduğunuz içeriğinizin ne olduğunu tespit etmelerine yardımcı olması sebebiyle içeriğiniz ile ilgili anahtar kelimeler eklemek oldukça önemlidir. Bununla beraber, sadece arama motoru robotları adına anahtar kelimeleri çok sık bir şekilde kullanmamaya çalışın. Çünkü bu durum, web sitenizin arama motorlarından atılmasına sebep olabilir. Bu duruma karşı bir önlem almak için de anahtar kelime yoğunluğunuzu % 3 ve % 5′e kadar tutmaya çalışın.

Resimlerde Alt Etiket Kullanımı

İçeriğinizde resimler kullanmak ve sitenizi görsel olarak çekici bir hale getirmek sıkıcı metin parçalarından sıyrılmanız açısından en güzel yoldur. Bu sebeple de sitenizin SEO’sunu geliştirmek adına resimleri kullanabilirsiniz. Yüklemiş olduğunuz bütün resimlerin açıklama kısmını ve alt başlıklarını girmeyi de ihmal etmeyiniz. Böylelikle Google arama motorunun görsel bölümünde de trafik çekmeniz son derece kolay bir hale gelecektir.

On Page SEO Hizmeti

Yazar

Oğuzhan Yener

2011 yılında ilk web sitemi kurdum ve ardından 2014 yılında kendi web siteme öğrendiğim SEO teknikleri ile yükseltmeye başladım. 2014 yılından 2019 yılında kadar toplamda 40'dan fazla müşterim oldu. Tabi bu yıllara kadar 3 farklı şirkette deneyim kazandım. 2019'un son çeyreğinde ekip arkadaşımla bilgi ve deneyimlerimizi BİSEO çatısı altında birleştirdik.

Bir yorum bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir