Google

Google Algoritması Nasıl Çalışır?

google algoirtması

Bir çok website sahibi ve Blogger’ın en merak ettiği bir diğer konulardan biride Google’ın nasıl çalıştığıdır. Bu yazımızda sizlere kısaca bundan bahsedeceğiz.

Google ve algoritması nasıl çalışır?

Bir arama motorunun tam olarak nasıl çalıştığını öğrenip, anlamak diğer sitelere nazaran sıralamalarınızı iyileştirebilir ve sayfayanıza daha fazla trafik çekebilir. Arama motorlarının nasıl çalıştığı ile ilgileniyor musunuz? O zaman bu makale tamda size göre. Özellikle anahtar kelimeler hakkında bilgi almak istiyorsanız, arama motorlarının anahtar kelimeleri nasıl kullandığı hakkında bu makaleye göz atın.

Google gibi  arama motorları nasıl içerik bulur?

  • İndeksleme
  • Sıralama algoritmaları
  • Google algoritmasını anlama

Google, ‘örümcek’ adı verilen bir kod kullanarak web’i ve ilgili siteleri tarar. Bu, bir sayfadan diğerine bağlantıları izleyen küçük bir programdır ve üzerinde bulunduğu her sayfa kopyalanır ve sunuculara iletilir. Web siteleri  çok fazla ve  büyüktür dolayısıyla Google, bulduğu tüm içeriğin kaydını tutacak olsaydı işin içinden çıkmazdı. Bu nedenle Google yalnızca sayfa kodlarını kaydeder ve yararlı olmadığını düşündüğü sayfaları (kopyalar, düşük değer vb.) bir nevi diskalifiye eder.

Örümcekler, bağlantıdan bağlantıya yeni sayfalar keşfetmeye atlayarak çok özel bir şekilde çalışırlar. Bu yüzden içeriğiniz bağlı değilse dizine eklenmez. Yeni bir alanla karşılaşıldığında, örümcek ilk önce bu sayfayı arayacaktır: domain.com/robots.txt

Örümcek için hangi içeriğin dizine eklenmesini istediğiniz veya site haritanızı nerede bulacağınız gibi mesajlar bu sayfaya bırakılabilir. Örümcek daha sonra bu talimatları izleyecektir. Örümceğin kendisi küçük, basit bir programdır. İndirebileceğiniz ve web’de ücretsiz olarak serbest bırakabileceğiniz çok sayıda açık kaynak sürümü vardır. Google için olduğu kadar hayati önem taşıyan, içeriği bulmak akıllıca bir iş değildir.

1. İndeksleme

Çok miktarda içeriğiniz olduğunda, o içeriğe kısayolunu mutlaka yapmaya ihtiyacınız vardır. Google, yalnızca bir sorgu girildiğinde sıraladığı tüm sayfaları içeren büyük bir veritabanına sahip olamaz.Bu oldukça  yavaş olurdu. Bunun yerine, bu işlemi esasen kısaltan bir dizin oluştururlar. Arama motorları, çok miktarda veriyi çok hızlı bir şekilde yönetmek ve sorgulamak için Hadoop gibi teknolojiyi kullanır. Dizinde arama yapmak her seferinde tüm veri tabanını aramaktan çok daha hızlıdır.

2. Sıralama algoritmaları

İçerik şimdi dizine eklendi. Google bunun bir kopyasını aldı ve dizindeki sayfaya bir kısayol yerleştirdi. Harika, artık alakalı bir arama sorgusuyla eşleştiğinde bulunabilir ve görüntülenebilir. Google’da yaptığınız her arama muhtemelen 1000 sonuca ulaşacaktır, bu yüzden şimdi Google’ın sonuçları hangi sırayla göstereceğine karar vermesi gerekiyor. Bu, sonuçların sırasını değiştirmek halihazırda zaten SEO çalışmalarının ana konusudur. Google, hangi sorgunun algoritma yoluyla nereye gittiğine karar verir. Algoritma genel bir terimdir, yani bir sorunu çözmek için izlenen bir işlem veya kural kümesi anlamına gelir. Google’a referansla, bu, sayfayı sıralama sırasını belirleyen ağırlıklı metrikler kümesidir.

3. Google algoritmasını anlama

Google algoritması asla bir gizem değildir ve oluşturduğu bireysel faktörler ve metrikler oldukça iyi belgelenmiştir. Tüm sayfa içi ve sayfa dışı metriklerin ne olduğunu biliyoruz. Zor olan şey ise, aralarındaki bağlantıları veya korelasyonu anlamaktır. “SEO Nedir?” için arama yaparsanız, algoritma sayfaları o arama terimine göre çalışacaklardır.İki metriğe ve birbirlerini nasıl etkileyebileceklerine basit bir örnek ile anlatmaya çalışalım.

Örneğin, URL : Anahtar kelimeler URL’de görünebilir, örneğin: domanin/seo nedir Google, URL’de “seo nedir” ve ‘seo’ anahtar kelimelerini görebilir, böylece buna göre bir tarama uygulayabilir.

Yazar

Oğuzhan Yener

2011 yılında ilk web sitemi kurdum ve ardından 2014 yılında kendi web siteme öğrendiğim SEO teknikleri ile yükseltmeye başladım. 2014 yılından 2019 yılında kadar toplamda 40'dan fazla müşterim oldu. Tabi bu yıllara kadar 3 farklı şirkette deneyim kazandım. 2019'un son çeyreğinde ekip arkadaşımla bilgi ve deneyimlerimizi BİSEO çatısı altında birleştirdik.

Bir yorum bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir