Dijital pazarlama sektörü her geçen gün gelişirken pazarlama stratejileri de zorlaşmaya başladı. Bir firma daha fazla müşteri çekebilmek için reklam paylarının büyük bir payını arama motoru optimizasyonu yani SEO’ya yatırır hale geldi. Bunun nedeni ise insanların artık organik bir firma arayışı içinde olması. Örneklendirecek olursak, sosyal medya reklamlarından görüp müşteri gelmesi ile organik arama motoru aramasıyla gelen müşteri oranının arasında yüksek oran vardır. Fakat son yıllarda dijital pazarlamada dediğimiz bu iki örnekte bir birini desteklemektedir. Birazdan bunu anlatacağız.

Dijital Pazarlama Nedir?

Son 10 yılda internet kullanım oranı her geçen gün katlanarak artarken herhangi bir sektörde rakiplerde çoğalıyor. Bazı online ticaret yapan insanlar müşteri yoğunluğundan kendilerine vakit ayıramazken bazıları ise sinek avlar pozisyona geldi yani müşteri çekmek için çabalıyorlar. Bunun nedeni ise dijital pazarlama stratejileridir. Doğru yapılan dijital pazarlama stratejisi müşteri getirirken ufak bir yanlışlık hem paranızı hem de emeğinizi çöpe atmanıza neden olmaktadır. Ülkemizde son yapılan araştırmalara göre %50’den fazla insan interneti aktif olarak kullanmakta. Bu da doğal olarak e ticareti’in önünü açmakta.

Dijital Pazarlama Stratejisi Nasıl Olmalıdır?

İnternet üzerinden pazarlama yapan bir şirket sahibi reklama ayırdığı bütçenin yarısını arama motorlarına ayırmak durumundadır. Çünkü bir hizmet arayışı içinde olan biri ilk başta arayacağı yer arama motorları olacaktır. Bunun sebebi ise karşısına aradığı sektörde bir sürü firma çıkması ve bu firmalar arasında hangisi iyi hangisi kötü seçim yapabilmesidir. Arama motorlarından araştırma yaptı ve sizin siteniz ilk sayfada gördü tıkladı biraz gezindi ve çıktı. Bundan sonraki işlem sosyal medya çalışmasıdır. Hizmet arayışı içinde olan biri hiçbir zaman ilk girdiği sitene alışveriş yapmaz. Ardından bu kişi sizin sitenize girdiğinden dolayı çerezlere bunu kaydetmiş olacaktır. Siz bir firma sahibi olarak sosyal medya reklamları da veriyorsanız bu hizmet arayışı içinde olan kişi çerezler sayesinde sizin sosyal medya reklamlarınızı görecektir ve devamlı karşısına çıkmaya devam edecektir. Bu da bilinç altında bir yer oluşturur. Bu sayede hizmeti almaya karar veren birisi sizin hizmetinizi seçme oranı %60 üzerindedir.

SEO’nun Önemi Nedir?

Burada anlattığımız dijital pazarlama stratejisi, onlarca strateji arasından sadece biridir. Bunun gibi onlarca strateji bulunmaktadır. Tabi burada iş en başta arama motoru optimizasyonu yani SEO Hizmetine dönmektedir. Daha önce alınan SEO Hizmeti, sonradan yapılan sosyal medya veya adwords reklamlarınıda desteklemektedir.