dijital pazarlama ajansı

 

İnternet teknolojileri artık tüm dünyayı etkisi altına alıyor. Ülkemizde de internet kullanımı her geçen gün artıyor. Her yıl 70 milyona yakın kişi internet kullanıyor. Bu kullanıcıların en az %10’u internet üzerinden alışveriş yapıyor. Firmaların e-ticarete yönelmesini gerekli kılan bu değişim, dijital pazarlama ajansı hizmetlerine olan ihtiyacı da arttırıyor.

Dijital Pazarlama Ajansı Nedir?

Firmalar, ürünlerini ya da hizmetlerini daha fazla müşteriye ulaştırabilmesi için reklamlardan yararlanıyor. Radyo, gazete, televizyon gibi geleneksel yayınlardaki reklamların yerini internet reklamları alıyor. Dijital pazarlama ajansı, uzman kadrosu ve pazarlama alanındaki deneyimi ile firmaların dijital reklamlarını yönetiyor. Sosyal medya hesaplarından internet sitelerine kadar birçok farklı alanda uzmanlaşmış personeli bulunan ajanslar, etkili reklam stratejileri ile firmaların bilinirliğini arttırıyor.

Dijital Pazarlama Ajansı Nasıl Çalışıyor?

Dijital pazarlama ajansı, internette dolaşan insanların gezinme trafiklerine bakarak öncelikle doğru bir reklam stratejisi oluşturuyor. Ülkemizde 50 milyona yakın sosyal medya kullanıcısı olduğunu düşünürsek sosyal medyanın gücünü kullanıyor.

Dijital pazarlama ajansı, Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest ya da Youtube gibi içerik sitelerinde firmanın reklamını yapıyor. Tam da burada pazarlama ajansının önemi ortaya çıkıyor. Çünkü onlar yaptıkları Pazar ve rakip analizi ile reklamın ne zaman, hangi sıklıkla yayınlanacağını ve hangi gruba gösterileceğini belirliyor. Dijital pazarlama ajansı aracılığı ile yapılan reklamların verimi artıyor.

İnternet sitesi kullanan müşterileri için ise ajansların oldukça ayrıntılı çalışmaları bulunuyor. Sitenin genel tasarımı, içeriklerin düzenlenmesi, etkileyici görseller oluşturulması, metinlerin hazırlanması, arama motorları optimizasyonunun yapılması gibi işlemler dijital pazarlama uzmanı tarafından yürütülür. Böylelikle internet siteleri daha çok kullanıcıya gözükür ve siteyi ziyaret edenler olumlu bir tepki verir.

dijital pazarlama ajansı

Dijital Pazarlama Ajansı İle Çalışmanın Faydaları Nelerdir?

  • Dijital pazarlama ajansı, interneti efektif kullanan firmaların işini kolaylaştırır. Öncelikle firmalar internet pazarlaması için ayrı bir ekip kurma ve bütçe ayırma gereği duymaz. Reklam çalışmaları ajans tarafından yürütülürken firma personelleri de kendi işlerine odaklanır.
  • Dijital pazarlama ajansı, sosyal medya ve internet kullanım istatistiklerine hâkim olduğundan reklam için en doğru teknik ve zamanı tahmin eder. Örneğin kadın kuaförü reklamının bir erkeğe gösterilmesi gibi elverişsiz reklam çalışmalarıyla zaman harcamaz. Doğru reklamı doğru kitleye gösterir ve firmanın karlılığını arttırır.
  • Dijital pazarlama ajansı, yaptığı çalışmalarla ilgili firmaları düzenli şekilde bilgilendirir. Teknik verilere göre hazırlanan raporlarla firma yetkilisi aydınlatılır. Hangi ürün ve reklama odaklanılması gerektiği noktasında ilham verir. Ayrıca reklam bütçesinin nasıl harcandığı noktasında şeffaflık oluşturur.
  • Dijital pazarlama ajansı, alanında yetkin kişiler için çalıştığından zamandan da tasarruf sağlanır. Çünkü analiz, raporlama, içerik hazırlama ve reklamı başlatma gibi süreçler çok hızlı ilerlediğinden rakiplere göre daha hızlı yol alınır.
  • Dijital pazarlama ajansı, internet alanındaki değişimleri yakından takip eder. Sosyal medya platformlarındaki trendleri hızla öğrenir ve eskimiş tekniklerden uzaklaşır. Ayrıca ürün bazlı olarak farklı sosyal medya kanallarını kullanabilir. Örneğin bir ürün için Facebook, diğer bir ürün için Instagram tercih edilebilir.